Kako napisati prodajni životopis? Najbolji savjeti za pisanje i primjeri!
Razmišljate o prijavi za posao u prodaji? Trebate započeti s životopisom za rad u prodaji koji otvara vrata intervjuima. CV koji će učiniti da regruter prestane gledati druge životopise i odmah vas kontaktirati.
Najučinkovitiji način da to uradite jest da se fokusirate na svoja postignuća u karijeri. Često se govori da trebate prodati rješenje problema, a ne proizvod ili značajke. Istaknite svoje pregovaračke vještine, sposobnosti stvaranja odnosa i rješavanja problema. Ovo će pretvoriti vaš životopis u priču o premašenim prodajnim ciljevima, potpisanim unosnim ugovorima i ostvarenim velikim količinama prihoda.
Dakle, prije nego pošaljete svoju sljedeću prijavu za posao u prodaji, nastavite čitati i sastavite prodajni životopis koji će vam otvoriti nove mogućnosti.
Želite li izraditi profesionalan CV?
Odličan prodajni životopis je poput vaše najbolje početne ponude: daje vam mjesto u prvom redu ispred klijenta (u ovom slučaju stručnjaka za zapošljavanje) kako biste mogli nešto prodati. Sredite svoju prezentaciju i bit ćete na putu prema novom uspjehu.
Primjer životopisa za prodajnog profesionalca
Preumite primjer životopisa za prodaju u PDF obliku
U ovom primjeru, Robert Topić se predstavlja kao profesionalac koji radi u prodaji, fokusiran na kupce, s više od desert godina iskustva na području upravljanja prodajom. Informacije u njegovom životopisu ističu njegovih jedinstven skup vještina i sposobnost nadmašivanja svojih ciljeva, dok istovremeno učinkovito predvodi tim. Ovaj predložak životopisa govori o uspješnoj karijeri zahvaljujući profesionalnom, sažetom i dobro strukturiranom formatu.
Čime se bavi prodajni profesionalac?
Prodajni profesionalac, logično, prodaje, ali to nije samo nuđenje proizvoda i usluge. Prodajni profesionalci moraju znati sve o onome što prodaju. Ali isto tako moraju razumjeti svoje klijente, tržište, te po čemu se razlikuje ono što prodaju od sličnih proizvoda.
Sedam vrsta poslova u prodaji
Nisu svi prodajni poslovi isti. Ovo je sedam različitih pozicija:
- Prodaja na daljinu: odgovoran za posluživanje trenutačnih klijenata i održavanja poslovnog odnosa s njima.
- Izravna prodaja: direktna prodaja kupcima izvan ureda.
- Podrška prodaji: rad u timu za pružanje podrške prodavateljima.
- Usluge za klijente: osiguravanje zadovoljstva kupca i povećanje prodaje postojećim kupcima. Slično prodaji na daljinu.
- Pronalazak potencijalnih kupaca: istraživanje novih poslovnih kontakata i povezivanje s njima, a koji bi mogli postati kupci.
- Razvoj poslovanja: prodaja, prodaja i prodaja pod bilo koji uvjetima, uključujući od vrata do vrata i preko telefona.
- Voditelj ključnih kupaca: fokusiranje na postojeće kupce i nastavak prodaje novih usluga ili proizvoda.
Tržište poslova u prodaji uglavnom ovisi o tome što prodajete. Industrija prodaje preko oglašavanja je potpuno drugačija od tržišta automobila.
Neki prodavatelji mogu sami pronaći potencijalne kupce, a drugima će ih poslati marketinški odjel ili će im pak kupci doći u trgovinu u potrazi za nečime. Prodavatelji mogu imati jednog klijenta za kojeg su odgovorni, što znači da moraju održavati odlične odnose s tim klijentom te moraju moći predviđati i rješavati njihove zahtjeve i sve probleme koji nastanu. Ostali prodavatelji imaju klijente koji često dolaze ili pak moraju stalno pronalaziti nove kupce.
Želite li izraditi profesionalan CV?
Kako napisati životopis za profesionalca u prodaji?
Preporučujemo da se držite najpopularnijeg formata životopisa: obrnutog kronološkog redoslijeda. Zašto? Zato što ga regruteri i stručnjaci za zapošljavanje najviše vole. Točno znaju gdje mogu pronaći informacije koje su im važne i mogu brzo vidjeti na kojem ste trenutačno stadiju svoje karijere.
Što trebam uvrstiti u svoj prodajni životopis?
Prvi korak kod pisanja vašeg životopisa za prodaju je da znate koje odjeljke uvrstiti. Vaš životopis trebao bi sadržavati sljedeće elemente:
- osobne informacije
- osobna izjava
- radno iskustvo
- vještine
- obrazovanje
- reference (opcionalno)
- jezici (opcionalno)
U ovome okviru trebate odrediti koje su potrebe vezane uz prodaju vašeg potencijalnog poslodavca tonom koji odgovara stilu kompanije. Isto kao što istražujete svoje klijente prije nego što im nešto ponudite, trebali biste istražiti kompaniju i prema tome napraviti svoju ponudu stručnjaku za zapošljavanje ili vašem potencijalnom šefu. Ovo ima dvostruku svrhu odgovora na pitanja "Hoćete li se uklopiti u našu kulturu?" i "Kako možete povećati prodaju?"
Istaknite svoje karijerne ciljeve u osobnoj izjavi
Vaš osobni profil je prva stvar koju će poslodavci vidjeti, zbog čega se morate potruditi da bude vizualno privlačan i primjetan. Istaknite znanja koja imate o konkretnoj industriji ili stručnost koja bi mogla biti od koristi potencijalnim poslodavcima. Dobar prodajni CV treba pokazati vašu sposobnost da nešto prodate, izgradite odnose s kupcima i otkrijete poslovne prilike.
Savjeti za osobni profil u prodajnom životopisu:
- prilagodite ga konkretnom poslu
- dodajte radno iskustvo
- istaknite svoje jedinstvene atribute
- uključite ključne riječi
- neka bude kratak i sažet.
Pogledajte primjere životopisa s osobnom izjavom.
Primjer osobne izjave za suradnika u prodaji
Primjer osobne izjave za B2B profesionalca
Primjer osobne izjave za menadžera prodaje
Primjer osobne izjave za predstavnika prodaje
Primjer osobne izjave za direktoricu prodaje
Primjer osobne izjave za regionalnog direktora prodaje
Primjer osobne izjave za CV u maloprodaji
Vještine u prodajnom životopisu
Što vas čini odličnim prodavateljem? Možete li objasniti svoje vrhunske vještine? To je vaš zadatak u odjeljku s vještinama u vašem životopisu prodavatelja. Prodaja zahtijeva vrhunske meke vještine, ali trebate i dobro poznavati industriju i rado koristiti prodajne aplikacije.
Napravite popis koji se izravno obraća potrebama vašeg ciljanog poslodavca tako da pregledate oglas za posao i svoje istraživanje. Odaberite vještine koje se podudaraju s onima koje se traže u oglasu.
Pokušajte pronaći ravnotežu između vaših interpersonalnih vještina i tehničke stručnosti. U nastavku su neki primjeri tvrdih i mekih vještina.
Tvrde vještine
- prognoziranje prodaje
- kontaktiranje s potencijalnim kupcima
- upravljanje kupcima
- analiza tržišta
- razvoj poslovanja
- poznavanje proizvoda
Meke vještine
- strpljivost
- posvećenost detaljima
- motiviranost
- prilagodljivost
- empatija
- proaktivnost
Kako navesti radno iskustvo u prodajnom životopisu
Kako biste napisali CV koji će se istaknuti, počnite s istraživanjem konkretnog posla na koji ciljate i prilagodbom svojeg radnog iskustva kako bi bilo usklađeno sa zahtjevima radnog mjesta. Koristite snažne glagole i relevantne ključne riječi da sažmete svoje odgovornosti i postignuća u 4-6 redaka. Fokusirajte se na mjerljiva i praktična postignuća koja će pokazati vašu potencijalnu vrijednost poslodavcu.
Ako imate bogato iskustvo od 10-15 godina, razmislite o izbacivanju datuma i naglašavanju prenosivih vještina i stečenog znanja. S druge pak strane, ako imate malo iskustva, razmislite o tome da napravite dodatni odjeljak s iskustvom u kojem ćete istaknuti svoje relevantne vještine i na taj način osnažiti svoj CV.
Što treba biti navedeno u odjeljku s radnim iskustvom?
- Naziv trenutačnog ili prošlog radnog mjesta
- Naziv i lokacija organizacije
- Datum zaposlenja (mjesec i godina)
- Sažet odlomak s radnim obavezama
- Dvije do tri natuknice u kojima ističete ključna postignuća ili mjerljiv doprinos
Saznajte više o tome kako dodati radno iskustvo u životopis.
Asistentica prodaje, Moda&co, Zagreb | 2020. - danas
Dočekivala kupce i pomagala im oko upita i kupovina, osiguravala iznimnu uslugu u cilju povećanja zadovoljstva kupaca i njihove odanosti. Ostvarivala tjedne i mjesečne ciljeve pomoću dodatne prodaje kupcima. Surađivala s članovima tima kako bih osigurala da trgovina ima odgovarajuće zalihe, da je čista i vizualno privlačna. Točno i precizno sam baratala gotovinom i plaćanjem karticama, pridržavajući se svih obaveznih procedura.
- Osigurala povećanje prodaje od 20% tijekom prvog tromjesečja zaposlenja pomoću učinkovitih metoda dodatne prodaje i izgradnje odnosa s kupcima.
- Ostvarila 100% točnost u obradi narudžbi i vođenju zaliha, zbog čega su smanjene greške i poboljšane ocjene zadovoljstva kupaca.
Suradnik u prodaji, TelePerformance, Rijeka | 2023. - danas
Proaktivno komuniciram s kupcima kako bih razumio njihove potrebe te preporučio prikladne proizvode ili usluge, što je dovelo do ostvarivanja mjesečnih ciljeva. Redovito saznajem novosti o proizvodima kako bih kupcima mogao pružiti točne informacije, zbog čega je njihovo iskustvo kupovine bolje i više vjeruju brendu.
- Osigurao sam snažne odnose s kupcima pomoću kvalitetne komunikacije i personalizirane usluge, što je dovelo do povećanja od 30% zadržavanja kupaca tijekom tri uzastopne godine.
- Surađujem s marketinškim timom u provođenju promotivnih kampanja i predstavljanja novih proizvoda, što je dovelo do povećanja ukupne prodaje od 15% tijekom promotivnih razdoblja.
Menadžerica prodaje, Medicina i zdravlje, Varaždin | 2015. - 2024.
Vodila prodajni tim od 10 zaposlenika i implementirala učinkovite strategije. Provodila redovite razgovore o razvoju karijere, davala konstruktivne kritike i odavala priznanje najboljim članovima tima, što je pridonijelo pozitivnom i motivirajućem radnom okruženju. Analizirala tržišne trendove i aktivnosti konkurenata u cilju pronalaska novih poslovnih mogućnosti.
- Razvila i provodila sveobuhvatne edukativne programe za tim, što je dovelo do poboljšanja individualnih i prodajnih rezultata tima od 30%.
- Surađivala s drugim timovima u cilju pojednostavljivanja procesa, skraćivanja vremena narudžbe za 15% i poboljšanja ukupne operativne učinkovitosti.
Ako nemate nikakvog radnog iskustva, pogledajte naš članak o tome kako napisati CV bez radnog iskustva.
Kako navesti obrazovanje ili kvalifikacije
Dio s obrazovanjem je ključan dio životopisa jer ističe vaše kvalifikacije na tom području. Kada su u pitanju prodajne pozicije, može biti dovoljno i samo srednjoškolsko obrazovanje, ali za rukovoditeljske pozicije se može tražiti diploma, certifikat ili relevantno iskustvo.
Kako navesti obrazovanje u prodajnom životopisu - primjer
- naziv diplome
- obrazovna ustanova koja je izdala diplomu, lokacija
- datum završetka, očekivani datum završetka ili “još studiram”
- relevantni predmeti, projekti ili nagrade.
Ako ste pohađali neke tečajeve ili edukacije, dodajte i njih. Više o tome možete saznati u našem članku o tečajevima i certifikatima u životopisu.
Ključni zaključci za prodajni životopis
- Neka svaki CV bude prilagođen konkretnom poslu tako da personalizirate svoj prodajni CV i adresirate potrebe svakog poslodavca.
- Koristite svoje izvrsne komunikacijske i prodajne vještine da se prodate svojem potencijalnom poslodavcu.
- Iskoristite CVMaker online CV builder kako biste sigurno dobili svoj novi posao!
Želite li izraditi profesionalan CV?
Često postavljana pitanja
Kako napisati prodajni CV ako imam malo radnog iskustva ili ga uopće nemam?
Pomoću pravog pristupa, možete istaknuti svoje vještine i postignuća da to primjete potencijalni poslodavci.
- Istaknite relevantne vještine kao što su komunikacija, odnosi s kupcima i posvećenost detaljima.
- Uvrstite relevantne tečajeve, edukacije i certifikate.
- Spomenite volontiranje ili pripravništvo u kojem ste izbrusili svoje prodajne vještine.
- Prilagodite svoj CV opisu radnog mjesta i koristite ključne riječi iz oglasa za posao.
- Istaknite kako vaše vještine i iskustvo mogu doprinijeti kompaniji.
Koji oblik životopisa odabrati za prodajni životopis?
Tri najčešća formata za CV su kronološki, funkcionalni i njihova kombinacija. Odaberite kronološki format ako imate odgovarajućeg radnog iskustva, funkcionalni format ako imate prenosive vještine ili nemate iskustva, ili pak kombinirani format ako možete istaknuti i prodajne i prenosive vještine.
Trebam li optimizirati svoj prodajni CV za ATS?
Gotovo sve velike kompanije koriste sustav praćenja prijava (Applicant Tracking Systems) za skeniranje i sortiranje životopisa. Kako bismo vam pomogli pobijediti algoritme koji su dizajnirani za izdvajanje slabih životopisa, obavezno prilagodite svoju prijavu svakom poslu. Ovo su neki koraci koji će vam olakšati taj postupak:
- analizirajte oglas za posao i provjerite koje se vještine i atributi traže
- označite one koje imate
- provjerite svoj CV da vidite jesu li spomenuti barem jednom
- koristite točne ključne riječi i fraze iz oglasa za slobodno radno mjesto.
Ciljano će vam pisanje pomoći pobijediti ATS, a i tako ćete reći i stručnjaku za zapošljavanje da želite baš taj posao.
Kako izgleda intervju za poziciju u prodaji?
Temeljita priprema za razgovor za posao uključuje istraživanje kompanije i njezinih jedinstvenih karakteristika. Prilagodite svoje odgovore pitanjima osobe koja vodi intervju na temelju svojih sposobnosti da doprinesete uspjehu te načinu prilagodbe kompanijskoj kulturi. Istaknite svoje komunikacijske vještine, samopouzdanje i uspjeh u prodaji na prijašnjim pozicijama. Pogledajte naš blog sa savjetima za razgovor za posao.