Kako započeti motivacijsko pismo: najbolji način za pisanje odličnog početnog odlomka
Na motivacijsko pismo gledajte kao na najavu za film o svojoj karijeri. Ne mora ispričati cijelu priču, ali mora potaknuti publiku da želi više. U samo nekoliko redaka imate priliku pokazati svoje zvjezdane trenutke i uhvatiti pažnju stručnjaka za zapošljavanje kako biste mogli zasjati u punom sjaju, na razgovoru za posao.
S pravom kombinacijom motivacije, relevantnog iskustva i jasno objašnjenja onog što nudite, tada se ne prijavljujete samo za posao, već režirate izuzetnu premijeru. A koji je najbolji dio? Ne trebate biti nagrađivani redatelj niti imati veliki budžet. Potrebne su vam samo prave riječi na pravom mjestu.
Neovisno jeste li upravo završili studij i tražite svoj prvi posao ili ste već iskusan profesionalac koji želi učiniti iskorak u karijeri, ovaj će vam članak objasniti sve što trebate znati kako biste mogli početi pisati uvjerljivo motivacijsko pismo. Sve ostalo vezano uz pisanje životopisa, pronaći ćete na našoj stranici cvmaker.hr.
U ovom postupnom vodiču ćemo objasniti:
- važnost prvih rečenica u motivacijskom pismu
- sve što trebate znati o njegovoj strukturi
- navesti kako započeti motivacijsko pismo primjer
- što raditi, a što ne kada započinjete motivacijsko pismo
- najbolje početke motivacijskog pisma ovisno o grani industrije.
Zašto je važno dobro započeti motivacijsko pismo
- Prvi dojam je bitan: regruteri često imaju malo vremena za pregledavanje prijava zbog čega dobro osmišljen odlomak može učiniti razliku između toga da vas se primijeti ili da se izgubite u masi.
- Određuje ton ostatka pisma: vaš početak mora biti dovoljno zanimljiv kako bi regruter želio pogledati sve do kraja.
- Pokazuje vašu vrijednost: ključno je imati dobar CV, ali motivacijsko pismo je ono gdje možete istaknuti svoje najbolje kvalitete, motivaciju ili konkretne vještine koje su relevantne za tu poziciju.
- Potiče znatiželju: Želite ponuditi dovoljno da ih zaintrigirate, ali ne otkriti sve odjednom. Čak i ako nemate izravnog iskustva, i dalje se možete istaknuti pokazivanjem inicijative, originalnosti i daška osobnosti. Zbog toga dodavanje neočekivane činjenice, hrabre izjave ili čak zabavnog citata (sve dok se uklapa u kulturu kompanije) može potaknuti zanimanje i učiniti da se čitatelj na trenutak zaustavi i pomisli kako želi saznati više o toj osobi.
5 korisnih početnih rečenica motivacijskog pisma

Ovdje počinje zabava. Ako naučite kako započeti motivacijsko pismo i svladate tih prvih nekoliko rečenica, možete brzo steći vještinu izražavanja zašto ste vi idealan kandidat za svaku poziciju na koju se prijavljujete. Po ovome se razlikujete od drugih kandidata koji možda na papiru imaju slične kvalifikacije - gledajte na ove početne rečenice za motivacijsko pismo kao na motivaciju kako biste osmislili svoje na temelju svojeg jedinstvenog iskustva.
1. Započnite s osobnom povezanošću
Primjer
Zašto ovo funkcionira: Pokazuje da ste istražili kompaniju i jasno povezuje vaše interese, vaše iskustvo i svrhu kompanije.
2. Navedite veliko postignuće
Primjer
Zašto ovo funkcionira: Kada započinjete s konkretnim ciljem, to privlači pažnju i definira vas kao nekoga tko ostvaruje mjerljive rezultate. Ako nemate ovakvih podataka, ne brinite: možete jednostavno navesti neko svoje izvanredno postignuće.
3. Pokažite zajedničke vrijednosti
Primjer
Zašto ovo funkcionira: Ovaj tip početka pokazuje da se ne prijavljujete samo za posao, već i da vas motivira stvarna usklađenost s temeljnim principima kompanije.
4. Izrazite stvarni entuzijazam
Primjer
Zašto ovo funkcionira: Entuzijazam je zarazan. Ovaj početak pokazuje da ste uzbuđeni zbog mogućnosti pridruživanja kompaniji. A i suptilno prenosi poruku da već neko vrijeme pratite njihov rad, čime osnažujete svoju kandidaturu pomoću pokazanog zanimanja.
5. Zamislite svoju buduću suradnju
Primjer
Zašto ovo funkcionira: Ovo vas pozicionira kao osobu koja već zamišlja kako dodati vrijednost od prvog dana. A posebno je snažno u dinamičnim industrijama kao što su tehnološka industrija, industrija dizajna i startupi u kojima su inovacija i inicijativa odgovor na sve.
Struktura početka motivacijskog pisma
Činjenica je da dobro napisani početni odlomak motivacijskog pisma treba biti više od rečenice koja samo dobro izgleda, zbog čega struktura može biti vrlo važna za postizanje najboljeg rezultata. Zbog toga, a i kako biste osigurali da se početak vašeg motivacijskog pisma istakne, korisno je raščlaniti njegove sastavnice:
- Mamac: može biti hrabra izjava, impresivan cilj ili relevantno pitanje. Ideja je potaknuti regrutera da želi nastaviti čitati.
- Kratko profesionalno objašnjenje: u njemu se ukratko objašnjava vaše iskustvo, tako da pokušajte spomenuti svoju trenutačnu poziciju, ključne vještine ili postignuća koja će poduprijeti vašu kandidaturu.
- Vaša veza s kompanijom i pozicijom: to može biti inovativna ideja ili skup jedinstvenih vještina izravno povezan sa zahtjevima radnog mjesta. Na primjer, ako radite u marketingu, spomenite uspješnu kampanju; ako ste pak u financijama, istaknite projekt u kojem ste poboljšali učinkovitost ili smanjili troškove.
Više savjeta možete pronaći u članku o strukturi motivacijskog pisma.
Kako započeti motivacijsko pismo ako nemate radnog iskustva
Ako ste novi na tržištu rada, nemojte se demotivirati. Ako nemate profesionalnog iskustva, to ne znači da vaše motivacijsko pismo mora djelovati prazno. Zapravo, ovo je odlična mogućnost da istaknete svoj entuzijazam, prenosive vještine i potencijal. Ključno je istaknuti ono što imate, poput pripravništa, projekata sa strane, i najvažnije, spremnosti na učenje.
1. Motivacija.
- Zašto ova pozicija? Zašto ova kompanija? Pokažite im da ste napravili svoju zadaću.
2. Prenosive vještine.
- Vještine iz škole, volonterski rad, studentski poslovi, poslovi na pola radnog vremena i drugo. Sve se broji!
3. Akademska postignuća
- Relevantni predmeti, dobre ocjene, istraživanje ili nagrade.
4. Pripravništvo ili dodatne aktivnosti
- Čak i ako se ne plaća, ipak je iskustvo. Ovo je prilika da pokažete kako vas je to pripremilo za ovu poziciju.
5. Karijerni ciljevi
- Budite iskreni oko toga što planirate i kako se ova pozicija u to uklapa.
Kako započeti motivacijsko pismo ako ne znate ime menadžera za zapošljavanje
- Malo pronjuškajte. Pogledajte još jednom oglas za slobodno radno mjesto ili potražite stranicu kompanije na LinkedInu i koristite filtre “People” kako biste pronašli ime osobe koja radi u ljudskim resursima.
- Nemojte previše razmišljati. Zapamtite da timovi za zapošljavanje znaju da ponekad jednostavno nemate pristup konkretnom imenu. Važnije je kako ćete se predstaviti, a ne jeste li pronašli pravo ime.
- Koristite konkretan, ali profesionalan pozdrav: Odlučite se za pristup koji pokazuje da ste razmislili o tome tko će čitati vaše pismo. Razmislite o “Poštovani menadžeru za zapošljavanje” i sl.
Primjeri početka motivacijskog pisma
Praktičan način kako možete poboljšati početak motivacijskog pisma je da se inspirirate primjerima koji su prilagođeni različitim granama industrije i stadijima karijere.
Kako započeti motivacijsko pismo za pripravništvo
Kako započeti motivacijsko pismo za početničku poziciju
Kako započeti motivacijsko pismo za zdravstvenog djelatnika
Kako započeti motivacijsko pismo za rad u ugostiteljstvu
5 pogrešaka koje treba izbjeći kada započinjete motivacijsko pismo

Čak i kada imate najbolje namjere, uobičajene zamke mogu oslabiti vaše motivacijsko pismo. Prema tome, prije nego počnete pisati motivacijsko pismo, pogledajte što treba raditi, a što izbjegavati.
1. Niste istražili kompaniju
Da ✅
- Zadivila me posvećenost Magdalenine mode d.d. kružnoj modi koja je vidljiva iz inicijative za recikliranje. Budući da sam ja dizajnerica koja se fokusira na održivost, rado bih doprinijela vašim naporima u smanjenju industrijskog otpada.
Ne 🚫
- Vidla sam oglas vaše kompanije na blogu. Izgleda kul i kreativno pa sam se htjela prijavit.
Savjet stručnjaka:
2. Preskakivanje pozdrava ili neprimjereni pozdrav
Da ✅
- “Poštovani,
- javljam vam se…”
Ne 🚫
- “Odjelu za zapošljavanje” (hladno i zastarjelo)
- “Bok!” ili “Pozdravček!” (previše ležerno)
Savjet stručnjaka:
3. Previše univerzalno
Da ✅
- “Pišem vam jer želim iskazati svoje zanimanje za poziciju Voditelja trgovine u H&M-u. Imam 5 godina iskustva u maloprodaji i smatram da bih bila koristan član vašeg tima.”
Ne 🚫
- “Prijavljujem se za poziciju u vašoj uvaženoj kompaniji”
Savjet stručnjaka:
4. Previše informacija ili ponavljanje ideja
Da ✅
- “Na prethodnoj poziciji voditelja trgovine, vodio sam tim od 20 zaposlenika i povećao ukupnu prodaju za 15%. Uvođenjem protokola za edukacije, pomogao sam povećati zadovoljstvo kupaca i uvjeren sam da će ove vještine i iskustva pomoći u ostvarivanju sličnih rezultata u vašoj trgovini.”
Ne 🚫
- “Radim u maloprodaji više od pet godina, vodim timove, povećavam prodaju, potičem rezultate, rješavam žalbe kupaca i poboljšavam učinkovitost trgovine. Isto sam tako obučavao zaposlenike, radio na uređenju izloga i vodio inicijative za korisničko iskustvo.”
Savjet stručnjaka:
5. Korištenje previše ležernog jezika
Da ✅
- “Poštovani,
- javljam vam se kako bih izrazila svoje zanimanje za poziciju Voditeljice marketinga s influencerima u Kozmetici d.o.o. Budući da imam iskustva u odnosima s javnošću i strategiji na društvenim mrežama, uvjerena sam da mogu potaknuti razvoj vašeg brenda.”
Ne 🚫
- “Bok ekipa, ja sam Martina i fakat mi je super vaša firma. Baš je kul i oduvijek sam sanjala da radim u njoj.”
Savjet stručnjaka:
Ključni zaključci
- Neka bude dobro od prve rečenice. Uhvatite pažnju čitatelja i odredite ton ostatka svojeg pisma.
- Pokažite da odlično odgovarate. Spomenite relevantno iskustvo, postignuća ili vrijednosti koje su usklađene s kompanijom i pozicijom.
- Prilagodite ga svaki put. Personalizirajte svoj uvod tako da istražite kompaniju i adresirate svoj pismo pravoj osobi, kada je to moguće.
- Budite sažeti i jasni. Odlučite se za rečenice koje pokazuju vašu motivaciju i na koji način možete dati svoj doprinos.
- Izbjegavajte uobičajene pogreške. Nemojte biti previše generički, ležerni ili pretjerivati s informacijama. Ne koristite klišeje i stavite fokus na vrijednost koju dajete.
Sljedeći koraci?
Ako se želite uvjeriti da je sve kako treba, izradite svoj životopis pomoću našeg alata za izradu životopisa u kojem ćete pronaći pregršt elegantnih i profesionalnih predložaka. Nakon toga, pogledajte i ostale članke o tome kako sastaviti životopis i motivacijsko pismo.
Često postavljana pitanja
1. Kako je najbolje započeti motivacijsko pismo ako mijenjam karijeru?
Morate pronaći poveznice između svojeg prethodnog iskustva i budućih ciljeva. Na samom početku spomenite promjenu, istaknite prenosivu vještinu ili postignuće i objasnite što vas privlači novoj industriji ili poziciji. Ovako ćete pokazati da ste svjesni situacije i olakšati poslodavcu da vam je jasno kako ćete donijeti neku vrijednosti, čak i ako vaše radno iskustvo nije sasvim primjenjivo.
Primjer: “Nakon što sam nekoliko godina radio na koordiniranju projekata u građevinskoj industriji, uzbuđen sam što mogu prijeći na područje dizajna interijera u kojem mogu spojiti svoje poznavanje prostora i ljubav prema stvaranju interijera koji su istovremeno funkcionalni i inspiriraju. Nedavno sam diplomirao na Studiju dizajna Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i vodio projekte renovacije domova koji su spajali modernu arhitekturu s održivim materijalima. Uzbuđen sam što mogu donijeti ovo praktično iskustvo i svježu perspektivu u dizajnerski tim studija 3D.”
2. Trebam li spomenuti reference u početnom odlomku motivacijskog pisma?
Ako imate neku referencu, spomenite ju na početku jer vam to daje kredibilitet. Ovo može biti odličan način započinjanja motivacijskog pisma i privlačenje pažnje regrutera.
Primjer: “Nakon što sam razgovarala s Emom Barić, direktoricom marketinga u Digitalnim radovima, o poslu koji radite u svojem timu za vođenje sadržaja, osjetila sam inspiraciju da se prijavim za poziciju Stratega za sadržaj. Ono što mi je ona rekla mi je dalo jasnu predodžbu o vašoj kulturi i vrijednostima koji su snažno usklađeni s mojim pristupom storytellingu i strategiji.”
3. Mogu li započeti motivacijsko pismo s citatom?
Da, ali budite mudri. Ako započinjete svoje motivacijsko s odgovarajućim citatom, to može biti odličan mamac, sve dok je dio vaše priče i ne odvlači pažnju. Fokus treba biti na tome da vas vaše vještine i iskustvo čine idealnim kandidatom za tu poziciju. Ključno je povezati citat s vašim vrijednostima, motivacijom ili misijom kompanije, a zatim samo prijeđite na to kako je usklađeno i vaše radno iskustvo.
Primjer: “Ljudi ne kupuju ono što radite; ono kupuju zašto to radite. - Simon Sinek. Ovaj citat ukratko objašnjava zašto temeljim svoju karijeru na marketingu kojeg pokreće svrha. Ovdje nije riječ samo o svjesnosti o nekom brendu, već o stvaranju stvarne povezanosti. Upravo zbog toga sam uzbuđena zbog pozicije Voditelja brenda u Zelenoj hrani čije se vrijednosti preklapaju s mojima.”
4. Koliko treba biti dug početak motivacijskog pisma?
U idealnom slučaju početni odlomak treba imati između 4 i 6 rečenica. Treba biti dovoljno dug da sadrži sve osnovne elemente i ključne riječi, a da ne preopterećuje čitatelja.
Ako želite saznati više, pročitajte naš članak o duljini motivacijskog pisma.